Recensie ‘Trigger Warning’: Jessica Alba schittert in stijlvolle maar doorsnee actiefilm

zaterdag, 22 juni 2024 om 8:00
hwipvvf1glrxzfvvjci0dm1twsf
In de afgelopen jaren heeft Netflix een gewoonte ontwikkeld om een reeks gemiddelde actiefilms uit te brengen, zoals Red Notice, The Gray Man en Jennifer Lopez' films zoals The Mother en Atlas. Helaas voegt de nieuwste film van Jessica Alba, Trigger Warning, zich bij deze trend. Ondanks dat de film potentie heeft, eindigt het als een doorsnee toevoeging aan het actieaanbod van Netflix.
Na een lange acteerpauze van vijf jaar keert Jessica Alba terug naar de filmwereld. De film is geproduceerd door Thunder Road, bekend van hits als John Wick en Sicario. Ondanks al dit talent slaagt Trigger Warning er niet in de verwachtingen waar te maken. Hoewel de actiescènes vermakelijk zijn en Alba haar uitstekende gevechtsvaardigheden laat zien, een echte badass in deze film, schiet de combinatie van actie en mysterie tekort, en het centrale verhaal weet niet echt te boeien.
De film begint met Parker (Jessica Alba), een commando van de Special Forces, die haar vaardigheden toont door moeiteloos verschillende terroristen in de Syrische woestijn uit te schakelen. Haar gevoel voor eer wordt direct benadrukt wanneer ze een collega-soldaat krachtig confronteert die gevangen begint te executeren, en hem met overtuigende kracht stopt. Kort daarna moet ze halsoverkop terug naar huis keren na het bericht dat haar vader is omgekomen in een mijnongeluk, wat haar terugbrengt naar een klein woestijnstadje.
Bij terugkomst komt Parker direct in actie en weet eigenhandig een overval te verijdelen, waarbij ze drie overvallers uitschakelt, één gewapend met een automatisch wapen. Haar expertise wordt duidelijk getoond in zowel vuurwapens als hand-tot-hand gevechten en mesgevechten.
Alsof dat nog niet genoeg is voor een 'rouwende' dochter, begint Parker te vermoeden dat de dood van haar vader geen ongeluk, zelfmoord of het gevolg van toenemende dementie was, zoals gesuggereerd door haar ex-vriend en inmiddels sheriff Jesse (Mark Webber). Haar vermoedens blijken juist wanneer ze een crimineel complot rond de mijn ontdekt. Ze vermoedt dat Jesse’s vader, een conservatieve senator (Anthony Michael Hall), samen met Jesse’s onvoorspelbare broer Elvis (Jake Weary), betrokken is.
Parker rekruteert haar collega Spider (Tone Bell), een vaardige computerhacker, en de sympathieke lokale stoner Mikey (Gabriel Basso). Samen vormen ze een team om de waarheid achter de dood van haar vader te achterhalen en het lokale criminele netwerk op te rollen.
tw1
Geregisseerd door Mouly Surya in haar Engelstalige debuut, laat Trigger Warning een zelfverzekerde benadering van het genre zien, met genoeg intense actiescènes om kijkers die op zoek zijn naar eenvoudig popcornvermaak tevreden te stellen. Hoewel Surya niet sterk inzet op het opbouwen van spanning of het ensceneren van overdreven complexe actiescènes, behoudt de film een constant tempo dat de aandacht vasthoudt.
Trigger Warning blijft stijlvol en actievol genoeg om de interesse te behouden, hoewel het verhaal zelf niet erg intrigerend is—het is kijkbaar. Aan de positieve kant schittert Jessica Alba als actieheld, en het is geweldig om haar weer op het scherm te zien. Uiteindelijk is Trigger Warning echter het soort film dat je op een vrijdagavond uit verveling zou opzetten, goed voor gedachteloos vermaak maar weinig meer.
★★★☆☆
Deze recensie is geschreven door Grant Tandy namens Screenvice.com. Genoten van het artikel? Trakteer ons op een (virtuele) koffie of steun The Nerd Shepherd door ons te volgen via Facebook, Twitter en Instagram!