ROCKFISH Games PR-Director Lee Guille onthult EVERSPACE 2 DLC-uitbreiding: "We zijn begonnen met onze eerste grote uitbreiding" (EXCLUSIEF)

Games
woensdag, 10 mei 2023 om 14:08
everspace 2 photomode 6
Als je een Sci-Fi liefhebber bent dan is EVERSPACE 2 absoluut een game die je niet mag missen. De game is onlangs uitgekomen voor PC en later dit jaar zal hij ook beschikbaar zijn voor de Playstation 5 en XBOX Series X|S. Om meer te weten te komen over de game en de toekomstplannen van ROCKFISH Games, spraken we exclusief met Lee Guille, Games Communicator en PR-Director bij het bedrijf. Wil je zelf ook graag met de game aan de slag? Dat kan! EVERSPACE 2 heeft nu een speelbare Demo online staan via Steam.

Welke sci-fi films of franchises hebben u geïnspireerd tijdens het maken van de game?

Het team van ROCKFISH Games is een grote fan van allerlei soorten sciencefiction. Iconische franchises als Star Wars en Star Trek zijn populair in de studio, net als Battlestar Galactica. Onze belangrijkste VFX- en omgevingskunstenaar heeft zich sterk laten inspireren door de levendige look en feel van Guardians of the Galaxy. Hier komt ook een deel van de eigenzinnige, zelfironische humor in EVERSPACE vandaan. Persoonlijk vind ik het geweldig dat EVERSPACE iets van de vreemdheid en kleur heeft die ik associeer met Farscape.
We houden van alle soorten ruimtevaartspellen, maar ook van shooters en actie-RPG's - in onze serie ziet u iets van het DNA van klassieke spellen als Wing Commander en Freelancer terug. De interne pitch van het team voor EVERSPACE 2 was Freelancer meets Diablo. U krijgt zeker ook wat Descent-vibes wanneer u door grotten, tunnels en binnenin enorme ruimtestations vliegt. Tot slot zal het Destiny 2-spelers niet verbazen dat onze UI-artiest al sinds de introductie van de serie in 2014 een fervent Guardian is.
everspace 2 pc v10 release screenshot 0004 1140x570
Still 'EVERSPACE 2' via ROCKFISH Games

Kan u uitleggen hoe het werk vorderde in de aanloop naar de volledige release?

EVERSPACE 2 begon officieel met de productie in 2018 waarbij het team werkte aan het grote verhaal van de game en ons prototype dat later onze demo werd. Het prototype was uiteindelijk een belangrijk onderdeel in de aanloop naar onze Early Access lancering, omdat het voor ons een fantastische manier was om vroege fans een hands-on ervaring te bieden via Kickstarter en live evenementen zoals PAX West en Tokyo Game Show.
We waren ongeveer 27 maanden in Early Access en brachten grote updates uit om nieuwe functies en locaties toe te voegen. Die tijd heeft er echt toe bijgedragen dat de game het succes is dat het nu is, omdat we de feedback van de community en de interne spelers konden verwerken en op basis daarvan aanpassingen konden doorvoeren. Nu EVERSPACE 2 beschikbaar is voor de pc, richten we ons op onze aanstaande release voor de Xbox Series X/S en PlayStation 5 later deze zomer.

Op welk onderdeel van de game bent u het meest trots?

Elk teamlid heeft zijn eigen onderdeel van de game waar hij of zij het meest trots op is, maar de gameplay zelf, de prachtige visuals en de sterk verbeterde storytelling zijn steeds weer de onderdelen waar het team zich het meest op heeft toegelegd. Het hele team wilde dat EVERSPACE 2 een leuke, snelle arcade-gameplay zou hebben die responsief aanvoelt en tegelijkertijd makkelijk te leren is. Ik denk dat ze daarin geslaagd zijn.
everspace 2 pc v10 release screenshot 0002 1140x570
Still 'EVERSPACE 2' via ROCKFISH Games

Wat was uw grootste uitdaging tijdens het maken van de game?

Open world games moeten gevuld zijn met een enorme hoeveelheid inhoud. Een van onze doelen voor EVERSPACE 2 is om de game het gevoel te geven dat het enorm groot is, maar ook boordevol zit met dingen te doen en te zien. We hebben meer dan 100 handgemaakte gebieden gecreëerd om te verkennen en elk gebied heeft zijn eigen karakter en geheimen om te vinden.
Een andere grote uitdaging was het balanceren van de game; aangezien er zoveel verschillende manieren zijn om een meer dan 100 uur durend open world game volledig te voltooien, met negen verschillende spelersklasses met allerlei soorten loadouts, terwijl spelers op elk moment kunnen kiezen uit vijf verschillende moeilijkheidsgraden.

Hoe bent u van plan de game in de toekomst, na de release, te ondersteunen?

Later dit jaar komt er een gratis update die nieuwe aanpassingsmogelijkheden en andere coole toepassingen voor EVERSPACE 2-spelers toevoegt. Houd onze sociale kanalen en Discord in de gaten voor meer nieuws daarover in de toekomst.
everspace 2 pc v10 release screenshot 0003 1140x570
Still 'EVERSPACE 2' via ROCKFISH Games

Kunnen we een soort DLC of andere uitbreiding zoals Pvp-Multiplayer verwachten?

We zijn begonnen met de productie van onze eerste grote uitbreiding. Fans van EVERSPACE 2 zullen in deze DLC een uitbreiding op het verhaal en minstens één sterrenstelsel meer te ontdekken krijgen. We hebben al aangekondigd dat we van de Duitse overheid een zeer aanzienlijke ontwikkelingssubsidie hebben gekregen om een nog grotere dan geplande eerste grote betaalde uitbreiding voor EVERSPACE 2 te maken. Samen met onze eigen fondsen hebben we de startbaan klaar om een gigantische toevoeging aan een toch al gigantisch game te maken. We zullen daar meer over vertellen als we meer kunnen laten zien.

Welke aspecten van de game heeft u het meest veranderd of verbeterd in vergelijking met de eerste EVERSPACE-game?

De schaal van de game is het gemakkelijkste aspect om aan te wijzen. Zoals ik al eerder zei heeft EVERSPACE 2 meer dan honderd handgemaakte locaties en als een speler elk geheim wil vinden, kost hem dat meer dan 100 uur. We hebben ook meer wapens, meer schepen, meer speciale vaardigheden en allerlei spelfuncties toegevoegd die de eerste game in de serie niet had.
everspace 2 ship customization 1024x576
Still 'EVERSPACE 2' via ROCKFISH Games

Raadt u aan de eerste game opnieuw te spelen voordat we EVERSPACE 2 gaan spelen?

Natuurlijk willen we graag dat spelers beide spellen proberen, maar omdat EVERSPACE een roguelike is en EVERSPACE 2 een actie-RPG, zijn het heel verschillende genres en vindt niet iedereen ze allebei leuk. Door EVERSPACE te spelen, krijgen spelers in het vervolg een beter inzicht in het achtergrondverhaal en sommige van de personages die in de eerste game werden geïntroduceerd. Dat gezegd hebbende, de eerste game spelen is niet verplicht en we besteden nogal wat moeite om ervoor te zorgen dat spelers het gevoel hebben dat ze bijgepraat zijn.

Kunt u ons in uw eigen woorden vertellen waarom onze lezers de game zouden moeten kopen en wat EVERSPACE 2 zo uniek maakt?

EVERSPACE 2 is een mix van vele genres. Het is een actie RPG space shooter looter die zich afspeelt in een enorm universum. Met spannende, snelle arcadegevechten, een hoofdverhaal van 30 uur en meer dan 100 handgemaakte locaties om te verkennen, heeft EVERSPACE 2 ruimtefans veel te bieden!
Er is een gratis demo beschikbaar op Steam. Als u geïnteresseerd bent in EVERSPACE 2, download deze dan en probeer de game uit!
Genoten van het artikel? Trakteer ons op een (virtuele) koffie of steun The Nerd Shepherd door ons te volgen via Facebook en Twitter!