"Alone in the Dark: Prologue" Review - Remake van Survival-Horror Classic blijft trouw aan Roots van de Franchise

woensdag, 31 mei 2023 om 14:22
derceto inside edward
Na het immense succes van de Resident Evil 4 Remake is het nu tijd voor een andere iconische survival-horrorfranchise om opnieuw tot leven te komen: Alone in the Dark. Met niemand minder dan Hollywood-acteur David Harbour in een van de hoofdrollen, heeft THQ Nordic de Prologue van Alone in the Dark onlangs uitgebracht om de hype rondom de game alvast op gang te brengen. En het beste van alles? De proloog is nu al gratis te spelen!
In deze korte maar intrigerende proloog stap je in de schoenen van Grace Sunders, een jong meisje dat belast is met de taak om een brief van 'Jeremy' af te leveren bij 'Mr. Wates'. Echter, terwijl Grace haar missie volbrengt, wordt ze geconfronteerd met angstaanjagende gebeurtenissen die de speler op het puntje van zijn stoel houden. Om spoilers te vermijden, zullen we niet te veel verklappen over de proloog, maar we kunnen wel zeggen dat het alvast een spannende (maar ook zéér korte) ervaring biedt.
Als je nieuwsgierig bent naar de beelden of niet in staat bent om de proloog zelf te spelen, kun je onze playthrough hieronder bekijken om een indruk te krijgen van de game. Hoewel er op dit moment nog weinig over de volledige game te zeggen valt, is de sfeer van Alone in the Dark goed voelbaar. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de gewelddadige actie in Resident Evil 4: Remake, lijkt Alone in the Dark te kiezen voor een iets "rustigere" aanpak, waarbij de focus ligt op jumpscares en een meer verhalende ervaring. Althans, op basis van wat we weten uit de prologue.
Alone in the Dark staat bekend als een van de pioniers binnen het survival-horror genre, en de vernieuwde versie lijkt trouw te blijven aan de roots van de franchise, terwijl het tegelijkertijd ook moderne elementen en verbeterde graphics introduceert. Met David Harbour, bekend van zijn rol als Jim Hopper in de populaire Netflix-serie Stranger Things, als een van de hoofdrolspelers, wordt de game nog aantrekkelijker voor fans van zowel het survival-horror genre als de acteerkunsten van Harbour.
De proloog biedt slechts een voorproefje van wat komen gaat, maar de toekomst ziet er veelbelovend uit voor Alone in the Dark. Fans kunnen uitkijken naar een meeslepende en angstaanjagende ervaring waarin ze hun zenuwen op de proef zullen stellen terwijl ze de duisternis trotseren.
Genoten van het artikel? Trakteer ons op een (virtuele) koffie of steun The Nerd Shepherd door ons te volgen via Facebook en Twitter!