"One Day As a Lion" Review door Carlo van Remortel: Spaarzame Momenten met J.K. Simmons houden de Film Overeind

donderdag, 25 mei 2023 om 13:37
4iloxirlsncwgzqrixbdoevx0cc
Toen de trailer van "One Day As a Lion" uitkwam, waren we direct enthousiast. J.K. Simmons is altijd een pluspunt, en de film werd meteen toegevoegd aan onze kijklijst. Nu we de film eindelijk hebben gezien blijkt de acteerprestatie van J.K. Simmons het enige aspect dat de film nog enigszins overeind houdt.
"One Day As a Lion" vertelt het verhaal van Jackie Powers (Scott Cann), een wanhopige vader die er alles aan doet om zijn onterecht vastzittende zoon uit de gevangenis te krijgen. Hij werkt voor een crimineel en wordt gevraagd om een openstaande rekening te innen. Het personage van J.K. Simmons zit nietsvermoedend in een lunchroom wanneer de zenuwachtige Powers hem confronteert met het feit dat hij zijn baas nog geld verschuldigd is. De situatie escaleert en Jackie ontvoert uit paniek Lola (Marianne Rendón), de serveerster van de lunchroom. Gedurende de film ontstaat er een band tussen hen, maar de chemie tussen de twee komt niet echt geloofwaardig over, terwijl dat juist het belangrijkste element van de film zou moeten zijn.
d9puzcakipa923xrksvtua6ntqj 1140x570
Still 'One Day As a Lion' via TMDB
Het lijkt erop dat J.K. Simmons vooral is aangetrokken om de film enigszins te kunnen verkopen, aangezien zijn schermtijd niet bijzonder hoog is. Zijn aanwezigheid voelt ergens aan als een zwak subplot dat eigenlijk niet zo relevant is, behalve in het begin. De film draait voornamelijk om het gestuntel van Jackie, zijn relatie met serveerster Lola en de criminelen waarvoor hij werkt, dit alles met als doel zijn zoon uit de gevangenis te krijgen. Jackie en Lola besluiten te gaan trouwen, om redenen die we nu niet zullen spoilen. We kunnen in iedergeval alvast verklappen dat het geen interessante wending is. Of het uiteindelijk lukt om Jackie's zoon uit de gevangenis te krijgen, is iets waar je zelf achter moet komen na het lezen van deze review.
Kortom, "One Day As a Lion" wekt door middel van de trailer de indruk dat J.K. Simmons een grote rol speelt in de film, maar dit blijkt teleurstellend weinig te zijn. Hoewel zijn schermtijd vanzelfsprekend uitstekend is, zijn die momenten schaars. Het verdere plot biedt niets nieuws en het beoogde "feel good"-gehalte van de film komt niet echt geloofwaardig over. Als eindbeoordeling krijgt "One Day As a Lion" een 6.
Genoten van het artikel? Trakteer ons op een (virtuele) koffie of steun The Nerd Shepherd door ons te volgen via Facebook en Twitter!