Review "Zombie Town" - Een generieke en teleurstellende ervaring

zaterdag, 30 september 2023 om 11:07
capsule 616x353
In de wereld van gaming zijn er soms verborgen pareltjes die je meeslepen in een spannende en meeslepende ervaring. Helaas is Zombie Town niet een van die spellen. Deze game, uitgegeven door een onbekend bedrijf, belooft actie en spanning tegen een achtergrond van zombie-invasie, maar levert in werkelijkheid slechts een teleurstellende en generieke ervaring. Laten we eens kijken naar waarom Zombie Town niet de moeite waard is om te kopen en welke elementen de game in de schaduw plaatsen van betere spellen in dit genre.
Zombie Town biedt vijf verschillende speelcategorieën die, op papier, variatie zouden moeten brengen in de gameplay. Helaas voelen deze categorieën meer als flauwe kopieën van andere mobiele games. "Run for Your Life" lijkt een zwakkere versie van een zombiejacht, terwijl "Protect the Street" en "Collect Coins" niets nieuws toevoegen aan het genre. Zelfs "Kill Zombie Boss" voelt aan als een uitgemolken idee dat we al te vaak hebben gezien.
ss 7249a1a2f6eabf03489871ba024f4083cf281af2 1024x576
Still 'Zombie Town' via Steam
De levels in Zombie Town zijn verre van uitdagend. In plaats van de spanning en complexiteit die je zou verwachten bij een zombiegame, word je geconfronteerd met eenvoudige, voorspelbare uitdagingen die snel vervelen. Een van de weinige positieve punten van Zombie Town is het feit dat je meerdere personages kunt spelen. Dit biedt enige variatie, maar helaas is dit niet genoeg om het gebrek aan diepgang in de gameplay te compenseren.
Volgens de uitgever is Zombie Town bedoeld als een "leuk snel te spelen spel voor iedereen." Het idee om je eigen buurt te beschermen tegen een zombie-invasie klinkt interessant, maar de uitvoering laat veel te wensen over. Progressie wordt geboden door het verzamelen van munten tijdens het spelen van de levels, waarmee je wapenupgrades kunt kopen en extra personages kunt ontgrendelen. Dit lijkt op het eerste gezicht aantrekkelijk, maar het kan niet verhullen dat de kern van het spel zwak is.
Er is geen fatsoenlijke trailer beschikbaar voor Zombie Town. De ontwikkelaars hebben geen persmap verstrekt, en de afbeeldingen die op Steam te vinden zijn, zijn van zeer lage kwaliteit. Het is duidelijk dat de game een enorme verspilling van tijd is geweest, en het voelt als een straf om er überhaupt nog over te moeten schrijven.
ss 9b290bc45198a3bbf6f3b1b9dde873a95cb2e444 1024x576
Still 'Zombie Town' via Steam
Kortom, Zombie Town is een teleurstellende game die moeite heeft om zich te onderscheiden in het drukke genre van zombiegames. De generieke gameplay, gebrek aan uitdaging en matige vormgeving maken het moeilijk om deze game aan te bevelen. Er zijn talloze betere alternatieven beschikbaar die veel meer plezier bieden en meer diepgang hebben. Als je op zoek bent naar een mobiele game om je tijd mee te doden, raden we aan om verder te zoeken naar iets dat echt de moeite waard is. Zombie Town biedt simpelweg niet genoeg om enthousiast over te worden.