"Stories One": Intrigerend Concept met Gebrekkige Uitvoering
"Stories One" durft het aan om een boeiend concept te presenteren: een first-person shooter in een MOBA-setting. Het idee alleen al klinkt veelbelovend en fris in een wereld waar MOBA-games zoals DOTA, League of Legends, en Pokémon Unite de norm zijn geworden. Echter, terwijl het potentieel van deze game schittert als een onontdekte goudmijn, is de realiteit helaas anders. Er zijn aanzienlijke tekortkomingen in de uitvoering die het moeilijk maken om het spel langdurig te blijven spelen.
Het valt op dat de game sterk gericht is op diversiteit, met een breed scala aan huidskleuren voor je personages. Het is echter teleurstellend dat er geen optie is om een blanke huidskleur te kiezen, wat de inclusiviteit van de game toch beperkt. In de lobby kun je andere spelers zien, maar er is geen interactie mogelijk, behalve in de "Shop" waar je upgrades kunt kopen.
Still 'Stories One' via Steam
Verwarrende Upgrades
Helaas zijn deze upgrades niet goed uitgelegd en lijken ze weinig effect te hebben in het spel. Dit gebrek aan duidelijkheid is frustrerend en ontmoedigend om er verder in te duiken. De wapenkeuze in de game is divers en leuk om te verkennen, maar de bazooka lijkt overweldigend krachtig. Het spammen van de bazooka kan gemakkelijk tegenstanders uitschakelen en geeft je een oneerlijk voordeel.
Still 'Stories One' via Steam
Gebrek aan Variatie en Balans in de Gameplay
Er is slechts één map beschikbaar, wat snel tot verveling leidt. Bovendien kun je zonder veel moeite de torens van de tegenpartij vernietigen, wat het spel oneerlijk maakt. Dit gebrek aan balans en uitdaging vermindert de voldoening van het spelen. Het is ook onduidelijk hoe je het spel kunt winnen, aangezien het nog geen enkel potje is gelukt om de laatste toren te vernietigen, zelfs niet bij overduidelijk winnende situaties.
Na een potje van ongeveer een half uur is er geen leaderboard of enige manier om te zien wie de meest waardevolle speler was. Dit gebrek aan beloning en prestatie-tracking maakt het moeilijk om te begrijpen waarom je zou moeten blijven spelen.
Conclusie
"Stories One" heeft ongetwijfeld een interessant concept, maar de uitvoering laat te wensen over. Het is leuk voor een paar potjes, vooral omdat het gratis is en samen met anderen kan worden gespeeld, maar het gebrek aan diepgang, balans en duidelijkheid maakt het moeilijk om er langdurig van te genieten. Als ontwikkelaars aan deze tekortkomingen werken, zou de game potentieel kunnen hebben, maar op dit moment blijft de vraag hangen: waarom zou je blijven spelen?
Genoten van het artikel? Trakteer ons op een (virtuele) koffie of steun The Nerd Shepherd door ons te volgen via Facebook, Twitter en Instagram!