Review: "Moving Out 2" - Een Speelse Verhuiservaring

vrijdag, 11 augustus 2023 om 13:58
movingout2preordertrailer ign blogroll1 1689687371647
Na net een verhuizing achter de rug te hebben en veel van mijn spullen nog steeds in dozen zaten, leek het spelen van een game over verhuizen aanvankelijk niet zo aantrekkelijk. Maar wat bleek? Verhuizen kan best leuk zijn, althans in Moving Out 2. Hier hoef je je geen zorgen te maken over breekbare dozen of kwetsbare spullen, en het is bijzonder bevredigend om een volledige bank of een tafelvoetbalspel door de spelwereld te slepen. Hoewel de game niet echt voor opwinding zorgt en na verloop van tijd wat repetitief kan aanvoelen, zijn er andere aspecten die je toch steeds verleiden om nog één verhuisopdracht aan te nemen.
level packmoreb 1024x576 1 1024x570
Still 'Moving Out 2' via Team17

Inclusieve gameplay

Een opvallend kenmerk van Moving Out 2 is de inclusiviteit voor spelers met een handicap. Je kunt personages kiezen die in een rolstoel zitten, wat de gameplay diverser maakt. De game biedt een verscheidenheid aan personages om uit te kiezen, die je kunt ontgrendelen naarmate je vordert in het spel. Bovendien is de mogelijkheid om samen met meerdere spelers verhuisopdrachten aan te pakken een van de hoogtepunten van de game. Het idee om deze game op de bank te spelen, vooral met kinderen, klinkt aantrekkelijk dankzij de kleurrijke en vriendelijke uitstraling.
level packmorea 1024x576 1 1024x570
Still 'Moving Out 2' via Team17

Uitdagende verhuisavonturen en creatieve puzzels

Terwijl je vordert in het spel, ontgrendel je verschillende verhuislocaties die steeds uitdagender worden. Je moet soms objecten gooien of creatieve manieren bedenken om bepaalde voorwerpen door deuren te krijgen. Over het algemeen is de game niet bijzonder uitdagend, maar biedt het af en toe wel wat moeilijkheid zonder frustrerend te worden. De muziek en visuals zijn prettig, en de diverse selectie aan personages om uit te kiezen is een leuke toevoeging.
level droneislandthrow 1024x576 1 1024x570
Still 'Moving Out 2' via Team17

Ik heb Moving Out 2 gespeeld op de Nintendo Switch en ben geen bugs of noemenswaardige negatieve aspecten tegengekomen. Hoewel ik solo heb gespeeld, is duidelijk dat de multiplayer-modus het hoogtepunt van de game is. Moving Out 2 is een aanrader voor gamers die genieten van gezellige spellen, waar de Nintendo Switch bekend om staat. Hoewel de game niet erg uitdagend is en na verloop van tijd wat herhalend kan aanvoelen, biedt het over het algemeen een plezierige game-ervaring en verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger.
Met een prijs van 30 euro is het een redelijke deal, maar het kan lonen om te wachten op een aanbieding. Deze game is duidelijk gericht op een specifieke groep gamers, en hardcore gamers kunnen het misschien beter links laten liggen. Met dat in gedachten krijgt Moving Out 2 een eindscore van 6.2.