Review: "Army Troop" - Oude Call of Duty-games bieden een betere spelervaring

vrijdag, 13 oktober 2023 om 14:03
4cb43bec149f7f0fcda69ae81ca26fb409ba 1920xt1080 s1000132112
In een wereld die wordt overspoeld door shooter-games die worden gedomineerd door grote titels zoals Call of Duty en de Battlefield-franchise, lijkt het niet de meest voor de hand liggende keuze voor een indie-ontwikkelaar om een first-person shooter te maken. Zeker niet als je ervoor kiest om de Tweede Wereldoorlog als setting te nemen, een thema dat al talloze keren is verkend door eerder genoemde franchises op zeer hoog niveau.
Desalniettemin besloten de makers van Army Troops toch de uitdaging aan te gaan en een pad te bewandelen dat op het eerste gezicht niet erg origineel lijkt voor een nieuwe game. Maar goed, we hebben de game een kans gegeven en gekeken naar wat de ontwikkelaars in gedachten hadden en hoe dit allemaal is uitgevoerd. Het is belangrijk op te merken dat de game zich nog in de ontwikkelingsfase bevindt en lijkt regelmatig te worden bijgewerkt.
ss dd5590bdca038c367a1697bec1de90bc38bf5e4a1920x1080 1024x576
Still 'Army Troop' via Keymailer
Een van de eerste dingen die opvalt, is de kwaliteit van de vertaling. Het is overduidelijk dat de teksten niet zijn gecontroleerd door een Nederlandse vertaler, wat resulteert in vaagheid in de menu's en soms zelfs komische letterlijke vertalingen, zoals "Resign" dat wordt vertaald als "Neem Ontslag." Dit doet afbreuk aan de algehele ervaring van de game.
De game zelf voelt aan als een bètaversie van oude Medal of Honor-games, zowel visueel als qua gameplay. De graphics lijken meer op die van een game van meer dan 20 jaar geleden en de gameplay is niet per se beter dan wat we destijds zagen. Als Army Troops een studentenproject zou zijn, zou ik zeggen: goed gedaan, maar als dit een serieuze game is die de markt wil veroveren, zou ik aanraden om een totaal andere aanpak te overwegen. Het is waarschijnlijk een betere ervaring om oude Call of Duty- en Medal of Honor-games opnieuw te spelen dan te investeren in Army Troops.