Recensie: "Totally Killer" - Prime Video verrast met een totaal onverwacht vette film!

dinsdag, 10 oktober 2023 om 12:35
qjmdwbwbg5hap43q3meplzfrefq scaled
"Totally Killer" brengt een frisse en vermakelijke draai aan het tijdreisgenre, dat de laatste jaren wellicht een beetje uitgekauwd begon te voelen. Terwijl we vaak dezelfde tijdlussen en paradoxen tegenkomen, stapt deze film met vertrouwen en de nodige zelfspot in de voetsporen van klassiekers zoals "Back to the Future" en voegt er een geheel eigen, unieke touch aan toe.
Het verhaal draait om Jamie, gespeeld door de getalenteerde Kiernan Shipka, die terugreist naar de jaren 80 om de brute moord op haar moeder te voorkomen. Dit gegeven wordt op een vermakelijke en inventieve manier benaderd, en de film slaagt erin om moeiteloos te balanceren tussen genres, van een horror-slasher tot een onderhoudende comedy.
9jpefue7ntczt47y39qorpmvjxq 1140x570
Still 'Totally Killer' via TMDB
De setting van de jaren 80 wordt met veel oog voor detail neergezet, en de humor en de uitdagingen waarmee Jamie wordt geconfronteerd, passen naadloos in die tijd. De film slaagt erin om de harder, directere sfeer van de jaren 80 vast te leggen en het is een plezier om te zien hoe Jamie zich aanpast aan de verschillen tussen die tijd en het heden. De plotwendingen en de uiteindelijke onthulling van de dader zijn slim en zorgen voor een bevredigend einde.
Wat opvalt, is het unieke kostuumontwerp van de "Sweet 16 Killer," dat direct herkenbaar is en ruimte biedt voor toekomstige uitbreidingen van de franchise. Het is duidelijk dat de film een stevige basis heeft gelegd en de mogelijkheid heeft om de wereld van "Totally Killer" verder uit te diepen.
3hyfpoompkflthsnejrhn6mv2s 1140x570
Still 'Totally Killer' via TMDB
Een van de grote successen van de film is de humor, die precies goed getimed is en nooit cringe wordt. In tegenstelling tot sommige andere komische parodieën, doet "Totally Killer" het juist goed en vermijdt het flauwe grappen. De film lijkt soms zelfs een knipoog te geven naar bekende horrorfranchises, maar doet dit op een verfrissende en goed uitgevoerde manier.
Van begin tot eind weet "Totally Killer" te vermaken. De humor is scherp, de plotwendingen zijn goed doordacht en de setting van de jaren 80 wordt prachtig weerspiegeld. Het is een hilarisch en vermakelijk avontuur om te zien hoe een meisje uit 2023 omgaat met de vreemde wereld van de jaren 80. Kleine eigenaardigheden, zoals de slechte wiet uit die tijd, voegen nog meer diepgang toe aan de film. "Totally Killer" slaagt erin om een typische slasherfilm te zijn en tegelijkertijd vol te zitten met humor, zonder dat het een B-film sfeer krijgt. Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een verfrissende kijk op het tijdreisgenre en een flinke dosis humor.