DREDGE Review: Fishing Adventure game is kanshebber voor indie-game van het jaar!

vrijdag, 21 april 2023 om 17:16
7
Dredge is een "Fishing Adventure game" die zich afspeelt op zee en biedt spelers de mogelijkheid om als visser op avontuur te gaan. De game heeft een rustgevende en relaxte vibe, maar wordt geleidelijk aan uitdagender naarmate je verder komt in het spel. Dredge is uitgegeven door TEAM 17 en is wat ons betreft een kanshebber voor beste indie-game van 2023.
Het spel begint met een schipbreuk en het verkrijgen van hulp van de lokale bevolking die je helpen om je boot te herstellen. Als speler krijg je de taak om te vissen en andere taken uit te voeren in ruil voor hulp van de burgemeester en de inwoners van het eiland. Naarmate het spel vordert, word je gevraagd om opdrachten uit te voeren die steeds uitdagender worden. Ondanks de toename van de uitdagingen blijft de sfeer van het spel rustgevend.
Dredge biedt meer dan 125 verschillende diepzee wezens om te vangen en verkopen. Dit geeft spelers voldoende variatie in de gameplay. Door je vangst te verkopen, kun je je schip upgraden met nieuwe hengels en andere attributen. Het design van de personages in het spel zijn fantastisch en ieder personage heeft een eigen unieke uitstraling, waardoor je als speler snel een band met hen opbouwt.
6 1024x576
De visuals van Dredge zijn niet bijzonder spectaculair, maar sluiten wel goed aan bij de algehele vibe van het spel. Dit geldt ook voor de geluidseffecten en muziek Het is echter de gameplay die opvalt in Dredge en waar het spel zichzelf weet te profileren.
Dredge is een fijne game-ervaring waar je als speler uren zoet mee kunt zijn. Ondanks dat er dit jaar veel grote titels verschijnen, is Dredge absoluut de moeite waard om te spelen. Het spel doet iets unieks en biedt spelers een ontspannende, maar uitdagende gameplay-ervaring. Dredge is daarom wat ons betreft zeker een kanshebber voor beste indie-game van 2023!