Recensie: "The Wrath of Becky" - Gewelddadige wraakmissie met een krachtig vrouwelijk personage

dinsdag, 01 augustus 2023 om 11:49
osnvzffazymubhibkosifd8y3re
The Wrath of Becky is een explosieve film en levert een krachtig 'don't mess with me'-vrouwelijk personage op, vergelijkbaar met iconische karakters als Uma Thurman's 'The Bride' in de Kill Bill-reeks. Becky is terug van weggeweest, vastbesloten om af te rekenen met criminelen die haar pad kruisen, zonder enige genade te tonen.
wyuawl5fzqfchrkguja6eqstvhi 1140x570
Still 'Becky' via TMDB

Becky's tragische verleden

Het verhaal bouwt voort op het tragische verleden van Becky, waarin ze haar moeder aan kanker verloor en haar vader werd vermoord door neo-nazi's, verre van een rustige jeugd dus. In The Wrath of Becky zien we hoe ze na een kort verblijf in een adoptiegezin uiteindelijk terechtkomt bij de oudere dame Elena, met wie ze een sterke band opbouwt. De dreiging die hangt over Elena's lot wordt al vroeg in de film voelbaar.

Seksistische mannen

Becky werkt in een wegrestaurant, waar ze regelmatig geconfronteerd wordt met onaangename en seksistische mannen. Haar provocerende reactie op criminelen, waarbij ze expres hete koffie morst, laat zien dat ze niet bang is om voor zichzelf op te komen. Dit incident zet echter een reeks gewelddadige gebeurtenissen in gang, waarin Elena wordt vermoord en Diego, haar trouwe hond, wordt gekidnapt.
3hsgxeu2v171vgyjew8fmqrhjlj 1140x570
Still 'The Wrath of Becky' via TMDB

Becky is uit op wraak

De film neemt een duistere wending wanneer Becky vastbesloten is om wraak te nemen en op zoek gaat naar de mysterieuze Daryll. Seann William Scott levert een indrukwekkende vertolking van deze licht verknipte en meedogenloze crimineel, die de idiote handlangers probeert te controleren. Scott's performance toont zijn veelzijdigheid als acteur en geeft Daryll een angstaanjagende intensiteit.

Gevaarlijke boobytraps en meedogenloze acties

The Wrath of Becky wordt wel eens vergeleken met een gewelddadige versie van Home Alone, en terecht. Becky gebruikt haar creativiteit om de criminelen één voor één uit te schakelen met gevaarlijke boobytraps en meedogenloze acties. De film schuwt geen bloederige momenten, waardoor het een intense en onvergetelijke ervaring wordt voor het publiek. Naarmate het verhaal vordert, blijkt dat de criminelen een gevreesde terroristische organisatie leiden. Dit onthullende plotelement voegt een nieuwe laag van spanning toe en versterkt Becky's vastberadenheid om hen te confronteren.

The Wrath of Becky is een vermakelijke en gewelddadige film, die op overtuigende wijze demonstreert dat een sterk vrouwelijk personage ook met succes de hoofdrol kan spelen in actiefilms. Hoewel de film misschien niet geschikt is voor alle bioscoopgangers vanwege het gewelddadige karakter, biedt The Wrath of Becky zeker een verfrissende en krachtige kijkervaring. De sterke vertolking van Lulu Wilson en Seann William Scott voegt veel toe aan de film. The Wrath of Becky krijgt van ons als eindbeoordeling een 6,5.