Filmrecensie: "Winnie the Pooh: Blood and Honey"

zondag, 11 juni 2023 om 12:11
qn2yhicxq1dpv1k8lpkvhs3qqic
"Winnie the Pooh: Blood and Honey" is een film die waarschijnlijk net zo controversieel is als onze recensie ervan. In tegenstelling tot de meeste recensies die we op het internet hebben gelezen vonden wij de film namelijk niet zó slecht. Laten we uitleggen waarom!
In eerste instantie lijkt de film niet meer dan een gewone slasher-film, waarin voornamelijk aantrekkelijke maar enigszins domme vrouwen ten prooi vallen aan een moordenaar. In dit geval is de moordenaar Winnie the Pooh. De film biedt niets nieuws op dit gebied, sommige scènes zijn niet bijzonder interessant en soms eerder grappig dan eng. Maar juist dat is de charme van de film, die niet zou misstaan op de betere cult-horrorfestivals.
Het kostuumdesign van zowel Pooh als Piglet is wat ons betreft goed uitgewerkt. Je kunt zien dat de film een redelijk budget moet hebben gehad, aangezien vergelijkbare films vaak kiezen voor een inspiratieloze of karige uitstraling van de moordenaar. Winnie the Pooh en Piglet zijn daarentegen afschuwelijk, maar op een goede manier.
jeybib7yl3zgedthukair8b9yjp 1140x570
Still 'Winnie the Pooh: Blood and Honey' via TMDB
Helaas is het acteerwerk van de vrouwen in de film over het algemeen ondermaats, met uitzondering van enkelen. Het is moeilijk om enige compassie te voelen voor de vrouwen in de film, aangezien ze simpelweg totaal niet sympathiek zijn. Eerlijk gezegd kunnen we ons zelfs niet herinneren hoe ze heten of wie de betreffende actrices zijn. De acteur die de rol van 'Robin' vertolkt, doet het redelijk goed, hoewel zijn martelscène niet erg overtuigend is. Gelukkig maken onze moordlustige kindervrienden veel goed. Vooral de climax van de film is zeer vermakelijk en Winnie the Pooh lijkt onverwoestbaar. Het is niet duidelijk of Pooh's vriend Piglet de film heeft overleefd, maar de kans lijkt aannemelijk. Winnie the Pooh overleeft in ieder geval en het lijkt erop dat een vervolg onvermijdelijk is. Iets waar wij dan stiekem toch wel weer naar uitkijken!
Het is ook interessant om even stil te staan bij de reden waarom er überhaupt een horrorversie van het geliefde kinderverhaal mogelijk is. Dat komt doordat het oorspronkelijke boek uit 1926, getiteld "Winnie-the-Pooh" begin 2022 in het publieke domein terecht kwam, waardoor het auteursrecht verviel en daarmee ook de exclusiviteit van Disney over het personage.
Ondanks het wisselende acteerwerk van de matige cast, compenseert de film dit grotendeels met prachtige kostuumdesigns van onze moordlustige kindervrienden. De uitleg waarom Winnie the Pooh een moordenaar is geworden, is niet bijzonder origineel, maar het kan er mee door. Al met al hebben we ons nog redelijk vermaakt met de film en daarom krijgt "Winnie the Pooh: Blood and Honey" van ons een eindcijfer van 6,1!
Genoten van het artikel? Trakteer ons op een (virtuele) koffie of steun The Nerd Shepherd door ons te volgen via Facebook en Twitter!